היום, אנחנו לוקחים משקפיים קצת כמובנים מאליהם. אין סוף סגנונות, טכנולוגיה עתידנית וזמינות לכולם. משקפיים הם מצרך נפוץ, והעולם יכול לראות טוב יותר בגלל זה. 

אבל בדקות הקרובות, הרשו לנו לקחת אתכם לשנות ה 30, חשבנו שזה מתאים רק לסובב את החוגות במכונת הזמן שלנו וללמוד על הסגנונות השונים של משקפי שמש ומשקפיים שהיו פופולריים בשנות ה-30, כמו גם מה הפך את התקופה למיוחדת כל כך.

מה מייחד את התקופה?

שנות ה-30 היו עשור של שינוי תרבותי וחברתי משמעותי. זו הייתה תקופה שבה הוליווד הייתה בעידן הזהב שלה, ואנשים הסתכלו על כוכבי הקולנוע כדי לקבל השראה אופנתית. משקפי שמש היו לא רק פרקטיים אלא גם אופנתיים, והם הפכו לסמל של זוהר הוליוודי. כוכבות כמו מרלן דיטריך וגרטה גרבו צולמו לעיתים קרובות כשהן מרכיבות משקפי שמש, מה שעזר להרחיב את הפופולריות של האביזר.

בנוסף, שנות ה-30 היו תקופה של חדשנות טכנולוגית בעיצוב משקפיים. עם המצאת חומרים חדשים וטכניקות ייצור, המשקפיים הפכו לזולים יותר ונגישים לציבור הרחב. פירוש הדבר שאפילו מי שלא יכול היה להרשות לעצמו את המותגים היוקרתיים עדיין יכול היה להנות מזוג משקפיים אופנתיים ופרקטים.

סגנונות של שנות ה-30

משקפי השמש ומשקפי הראייה עשו כברת דרך מאז שהומצאו לראשונה. שנות ה-30 היתה תקופה של זוהר ואלגנטיות, וזו הייתה גם תקופה של חדשנות גדולה בעיצוב משקפיים. המשך ישיר של סגנון העיצוב שהחל בשנות ה-20 ממסגרות חוט עגולות ועד צורות גדולות ממדים של עין חתול, היו סגנונות רבים שהגדירו את העידן.

מסגרות חוט עגולות

אחד הסגנונות האיקוניים ביותר של שנות ה-30 היה מסגרת החוט העגולה. סגנון זה זכה לפופולריות בקרב אינטלקטואלים ואמנים, ולעתים קרובות היה קשור לסגנון החיים הבוהמייני. המסגרות היו עשויות בדרך כלל מחוט דק, והעדשות היו עגולות וקטנות. הם הורכבו לעתים קרובות על ידי סופרים, משוררים ואמנים שרצו להצהיר על אורח חייהם הלא שגרתי.

מסגרות עין החתול

מסגרות עין החתול היו בעיקר משקפי שמש לנשים וגם לעיתים גם כמשקפי ראייה, סגנון פופולרי בקרב נשים של שנות ה 30 והפכו לסמל של אלגנטיות ותחכום נשיים.
מסגרות אלה אופיינו בצורתן המיוחדת, המזכירה את עיני החתול והיו עשויות לרוב מפלסטיק וזמינות במגוון צבעים ודוגמאות. 

מסגרות טייסים

מסגרת הטייס פותחה לראשונה בסוף שנות ה-20 עבור טייסים. הם נועדו להגן על עיני הטייסים מפני סינוור קרני השמש בגובה רב. מסגרות טייסים היו עשויות בדרך כלל ממתכת, והייתה להן צורת דמעה ייחודית. מאוחר יותר הם זכו לפופולריות של כוכבי הוליווד כמו המפרי בוגרט וג’יימס דין, והם הפכו לסמל של סגנון גברי מגניב.

מסגרות קו גבה

משקפי Browline היו סגנון פופולרי של משקפיים בשנות ה-30 וה-40. משקפיים אלו עוצבו עם מסגרת עליונה עבה שעברה על הגבה, והעניקה להם את המראה הייחודי שלהם. החלק התחתון של המסגרות נעשה בדרך כלל ממתכת דקה, מה שאפשר למשקפיים להיות קלות משקל ונוחות.

משקפי Browline היו מורכבים לעתים קרובות על ידי גברים, אשר שילבו אותם עם חליפה ועניבה. עם זאת, הם היו פופולריים גם בקרב נשים, שהרכיבו אותם עם לבוש נינוח יותר. משקפי הגבה נתפסו כסמל של תחכום ומעמד, והם ממשיכים להיות פופולריים גם היום.

משקפיים רטרו בקמיליון – Private Vintage Collection

בנוסף למסגרות המשקפיים האותנטיות שלנו משנות ה-30, אנו מחזיקים מלאי של למעלה מ 2500 דגמים בהשראת טרנדים נוספים מכל הזמנים! כך שכל אחד ימצא זוג משקפיים שיאהב במיוחד. מזמינים אתכם לחנות שלנו ולמסע מרתק בזמן. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *