שנות ה-20 מכונות לעתים קרובות שנות העשרים השואגות, תקופה בהיסטוריה המאופיינת בשגשוג כלכלי, תרבות וחדשנות אמנותית. זו הייתה גם תקופה שבה האופנה עברה מהפך משמעותי, עם מגמות חדשות ששיקפו את הנורמות והגישות החברתיות המשתנות של התקופה. משקפי שמש ומשקפיים לא היו יוצאי דופן, עם סגנונות ועיצובים חדשים ששיקפו את טעמם המשתנה של הצרכנים.

בסך הכל, שנות ה-20 היו תקופה של ניסיונות, חדשנות ויצירתיות גדולה בעולם משקפי השמש והמשקפיים. עם חומרים, טכנולוגיות ועיצובים חדשים שהופיעו, לצרכנים היו אפשרויות רבות יותר מאי פעם כאשר הגיעו לבחירת זוג המשקפיים או משקפי השמש המושלמים שיתאימו לצרכים ולסגנון האישי שלהם.

משקפי פינצ’נס אייקונים

מסגרות עגולות תפסו את הבמה המרכזית של תחילת המאה ה-19.
מלבד המסגרות העבות שהיו פופולריות באותה תקופה, סגנון אחר, עתיק יותר, עשה קאמבק ענק. 

מסגרות Pince-nez, שישבו על גשר האף ללא זרועות, שימשו במקור על ידי נזירים ואנשי אקדמיה במאות ה-13 וה-14. הם חזרו לאור הזרקורים עם סגנון מודרני יותר. המשקפיים היו מורכבים במקור משתי “אבני קריאה” – כדורי זכוכית הדומים לעדשות מגדילות עם ציר דמוי מספריים המגשר ביניהם. 

משקפי פינצ’נס בעלי מסגרות צביטה של ​​שנות ה – 20 היו בדרך כלל מיוצרים עם מסגרות מתכת והיו פופולריים בקרב הקהל המבוגר, גברים ונשים כאחד והמעמד “הגבוה”.
לעיתים קרובות הורכבו עם שרשרת או חוט שמנעו מהם ליפול ואף הורכבו על ידי אנשים כמו קלווין קולרידג’ ותיאודור רוזוולט. 

מלחמות, פוליטיקה ופריצות דרך

ייצור משקפיים להומונים כבר היה קיים בזמן זה בהיסטוריה אך למלחמת העולם הראשונה הייתה תרומה גדולה להתפתחות האבולוציה של ייצור המשקפיים. “אמריקן אופטיקל”, חברת משקפיים גדולה באותה תקופה, בנתה תחנות אופטיות ניידות שנפרסו מעבר לים. תחנות אלו הכילו את כל הדרוש כדי לספק לחיילים טיפול עיניים מתאים: מכונות, ציוד בדיקה, מסגרות ועדשות. ההערכה היא ש-2.5 מיליון זוגות משקפיים נוצרו עבור כוחות בעלות הברית.

קפיצות מדעיות עצומות נעשו גם בעשורים הראשונים של המאה ה-20. בשנת 1929, הופעתם של חומרים וטכנולוגיות חדשות שאפשרו נוחות, עמידות וסטייל גבוהים יותר. 

לדוגמא, מסגרות משקפיים רבות נעשו מצלולואיד, חומר סינטטי חדש, קל משקל ועמיד שניתן בעזרתו ליצור מגוון צורות ועיצובים. באופן דומה, עדשות יוצרו מסוג חדש של זכוכית שהייתה דקה וקלה יותר מעדשות מסורתיות, מה שמאפשר נוחות וקלות שימוש רבה יותר.

העשורים הראשונים כללו גם כמה צעדים ענקיים במדעי העיניים, שהעניקו לנו הרבה מהכלים המודרניים שעדיין משתמשים בהם כיום באופטומטריה. כמה דוגמאות כוללות השתלת קרנית מוצלחת ראשונה על אדם, בשנת 1905 על ידי “אדוארד סירם”. 

עשור של אופנה וסטייל

גם משקפי השמש עברו מהפך משמעותי בשנות ה-20, עם סגנונות ועיצובים חדשים ששיקפו את הטעמים והגישה המשתנים של הצרכנים. אחד הסגנונות הפופולריים ביותר של משקפי שמש בשנות ה-20 היה סגנון הטייסים, אשר תוכנן במקור עבור טייסים אך הפך במהרה לאביזר אופנה פופולרי. 

סגנון פופולרי נוסף של משקפי שמש בשנות ה-20 היה המסגרת העגולה, שהייתה דומה בצורתה למסגרות המשקפיים העגולות שהיו פופולריות באותה תקופה. משקפי שמש עם מסגרת עגולה הורכבו לרוב על ידי גברים ונשים כאחד והיו פופולריים בקרב אלו שרצו מראה קלאסי ונצחי.

בנוסף לסגנונות פופולריים אלה, היו גם מספר עיצובים אחרים של משקפי שמש ומשקפיים שהופיעו בשנות ה-20. לדוגמה, חלק מהמשקפיים הציגו עיצובים ודוגמאות מורכבות שנחצבו במסגרות, בעוד שאחרים היו מעוטרים בתכשיטים או אלמנטים דקורטיביים אחרים. 

באופן דומה, חלק ממשקפי השמש כללו עדשות צבעוניות שנועדו לחסום סוגים ספציפיים של קרני אור או לשפר את הראייה של המרכיב במצבים מסוימים.

במבט לאחור, תחילת המאה ה-20 הייתה תקופה של התקדמות – בפעם הראשונה בהיסטוריה, משקפיים היו אופנתיות! הם לא נתפסו עוד כעזר רפואי גרידא. 

הופעתם בהוליווד ואייקונים מוכרים בעולם הפכו אותם למבוקשים על ידי כולם! והתקדמות מדעית שנעשתה בעידן, הציבה את היסודות לרבים מהמכשירים והציוד שיש לנו היום! 


עכשיו, שאתם מכירים קצת יותר טוב את הטרנדים של תחילת המאה ה- 20, אנו מזמינים אתכם ל”קמיליון – Private Vintage Collection” ונסייע לכם למצוא את המסגרות המושלמות שהיו כה מזוהות בשנות העשרים השואגות. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *